Zaregistrujte se a získejte 2 % slevu na celý sortiment

Všeobecné obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky

obchodní společnosti Auto Moto Přikryl s.r.o.
pro https://www.velkoobchod-prikryl.cz

I.Základní ustanovení

 

1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“ nebo „VOP“) upravují vztahy mezi
smluvními stranami kupní smlouvy, jakož i s ostatními uživateli webového portálu provozovaného
společností Auto Moto Přikryl s.r.o., IČO 286 13 422 se sídlem Malenovice 416, 739 11 Malenovice,
zapsaná v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Ostravě pod oddíl C, vložka 34768, na adrese
https://www.velkoobchod-prikryl.cz (dále jen „prodávající“ nebo „provozovatel“), Kupující či uživatel
užívající jmenovaný webový portál dále jen jako „kupující“. Kupující a prodávající společně pak jako
„smluvní strany“.

 

2. Obchodní podmínky upravují v souladu s § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
(dále jen „OZ“) práva a povinnosti vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy uzavírané
mezi prodávajícím a kupujícím prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího (dále jen
„kupní smlouva“), který je provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese
https://www.velkoobchod-prikryl.cz (dále jen „e-shop“). Provozování a poskytování služeb – prodeje,
je dále upravováno v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 480/2004 Sb., o některých
službách informační společnosti (dále jen „ISP zákon“) jakož i příslušnou směrnicí Evropského
Parlamentu a Rady (EU) č. 2019/770 ze dne 20. května 2019 o některých aspektech o poskytování
digitálního obsahu a digitálních služeb (dále jen „digitální směrnice“).

 


3. Dle těchto VOP je fyzická osoba v postavení spotřebitele či podnikající fyzická osoba nebo
právnická osoba.
a. Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo
rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s prodávajícím nebo s ním
jinak jedná.
b. Podnikatelem je ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou
činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za
účelem dosažení zisku. Za podnikatele je považován mj. pro účely ochrany spotřebitele
také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo
obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která
jedná jménem nebo na účet podnikatele. Podnikatelem se pro účely VOP rozumí ten, kdo
jedná v souladu s předchozí větou v rámci své podnikatelské činnosti. Uvede-li Kupující v
objednávce své identifikační číslo, pak bere na vědomí, že je ve smluvním vztahu s
prodávajícím považován za podnikatele a platí pro něj pravidla uvedená ve VOP pro
podnikatele.

 

4. Vytvořením objednávky kupující stvrzuje, že se s těmito VOP seznámil, jakož i s jejími nedílnými
součástmi, které představují následující dokumenty:
a. Zásady ochrany osobních údajů

 

5. Kupující vytvořením objednávky vyjadřuje souhlas s těmito obchodními podmínkami. Kupující
přistoupením k obchodním podmínkám prohlašuje, že měl před uzavřením kupní smlouvy
dostatečnou možnost se s obchodními podmínkami seznámit a jako takové je přijímá.

 

6. Kopii těchto obchodních podmínek obdrží kupující jako přílohu potvrzení objednávky na zadanou
e-mailovou adresu. Fakturu obsahující základní údaje smlouvy včetně účtenky podle zákona
o evidenci tržeb a daňového dokladu, obdrží kupující v písemné podobě v rámci balíku, v němž
je zboží dodáváno.

 

7. Od obchodních podmínek je možné se odchýlit v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní
smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.

 

8. Kupní smlouva je uzavírána v jazyce českém, veškerá sdělení vůči zákazníkovi, jenž je spotřebitelem
jsou činěna v jazyce českém.

 

9. Kupující bere na vědomí, že fotografie, či jiné grafické zobrazení a vizualizace produktů uvedené
na e-shopu nemusí odpovídat prodávanému produktu.

 

10. Kupující souhlasí s tím, aby poskytnuté osobní údaje byly prodávajícím zpracovávány a uchovány
v souladu se zákonem č. 110/2019 Sb., zákon o zpracování osobních údajů. Specifické podmínky
a práva kupujícího související s ochranou osobních údajů jsou upraveny v Zásadách ochrany
osobních údajů dostupných zde.

 

11. Prodávající je oprávněn na základě souhlasu kupujícího uděleného v průběhu objednávky zasílat
kupujícímu vlastní obchodní sdělení. Tedy jen pokud si je kupující aktivně vyžádá, a to jen do doby,
než kupující prodávajícímu sdělí, že zasílání chce ukončit. Toto sdělení kupující může učinit na
elektronickou adresu získanou v souvislosti s plněním smlouvy, aniž by mu tím vznikly jakékoliv
náklady. Konkrétní podmínky zpracování osobních údajů a zasílání obchodních sdělení
a newsletterů jsou upraveny v zásadách zpracování osobních údajů.

 

II. Kupní smlouva

 

1. Návrhem na uzavření kupní smlouvy je umístění nabídky produktu na webové stránky prodejce.
Kupní smlouva mezi smluvními stranami je však uzavřena až okamžikem doručením potvrzení
prodávajícího o přijetí objednávky, které je zasláno kupujícímu elektronickou poštou (emailem) po
obdržení objednávky kupujícího.

 


2. Objednávky lze činit prostřednictvím e-shopu, elektronickou poštou na adrese
info@eurotrail.cz či osobně na provozovnách prodávajícího.

 

3. Přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky. Potvrzení obsahu smlouvy
uzavřené v jiné než písemné formě, které vykazuje odchylky od skutečně ujednaného obsahu
smlouvy, nemá právní účinky.

 

4. Převzetí nevyžádaného plnění ze strany kupujícího neznamená přijetí nabídky.

 

5. Předmětem kupní smlouvy je zboží nabízené prodávajícím v rámci katalogu produktů na webových
stránkách prodávajícího (dále jen „produkt“).

 

6. Vzniklou kupní smlouvu lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody smluvních stran nebo na
základě zákonných důvodů.

 

7. Prodávající je oprávněn od uzavřené smlouvy bez dalšího odstoupit kdykoliv před dodáním zboží,
pokud:
a. prodávající není objektivně schopen z důvodu spočívajících na třetí straně dodat
kupujícímu produkt ve lhůtě přiměřené okolnostem, toto je možné učinit do 14 dnů od
okamžiku, kdy se prodávající o takovéto okolnosti dozvěděl;

b. produkt již není k dispozici, toto je možné učinit do 14 dnů od okamžiku, kdy se
prodávající o takovéto okolnosti dozvěděl;

c. se výrazným způsobem změnila cena dodávaného produktu, toto je možné učinit do 14
dnů od uzavření kupní smlouvy; kupující bere na vědomí, že mohou nastat případy, kdy
nedojde k uzavření smlouvy, a to zejména v případě, kdy kupující objedná zboží za cenu
zveřejněnou omylem v důsledku chyby interního informačního systému prodávajícího či
pochybení zaměstnanců prodávajícího. Pro zřejmost se jedná o takováto pochybení
zejména v následujících případech:

i. cena zboží je na první pohled nesprávná;
ii. u ceny zboží přebývá nebo chybí jedna či více cifer;
iii. sleva na zboží přesahuje 50 %, aniž by zboží bylo součástí zvláštní marketingové
kampaně či výprodejové akce označené speciálním symbolem a inzerujícím
odpovídající výši slev.

 

d. kupující neposkytne potřebnou součinnost při doručování zboží, toto je možné učinit do
14 dnů od okamžiku, kdy se prodávající o takovéto okolnosti dozvěděl;

e. vyjde najevo, že kupující porušil již dříve uzavřenou smlouvu mezi smluvními stranami,
toto je možné učinit do 14 dnů od okamžiku, kdy se prodávající o takovéto okolnosti
dozvěděl.

 

8. Prodávající může mimo jiné nepřijmout objednávku kupujícího až do okamžiku vzniku kupní
smlouvy. Prodávající u takto zrušené objednávky informuje kupujícího o nepřijetí jeho objednávky.

 

9. Kupní smlouva není uzavřena také v případě, panují-li zde oprávněné pochybnosti o skutečné
identitě kupujícího anebo v případě zjevných chyb v uváděných informacích o produktu či v ceně.
Jestliže kupující již část nebo celou kupní cenu uhradil, bude mu tato částka v plné výši vrácena
zpět.

 

10. Dárky, které jsou poskytovány kupujícímu zdarma a za podmínek darovací smlouvy dle OZ
upravující pro darovací smlouvu. Darovací smlouva mezi smluvními stranami je uzavřena
s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy, je kupující povinen
poskytnuté dárky vrátit.

 

11. Dojde-li k využití práva spotřebitele odstoupit od kupní smlouvy, pozbývá účinnosti též darovací
smlouva a kupující je povinen spolu s vráceným zbožím vrátit i s ním související poskytnuté dárky
včetně všeho, oč se obohatil. Pokud nedojde k navrácení ze strany kupujícího, budou tyto hodnoty
chápány jako bezdůvodné obohacení. Není-li vydání předmětu bezdůvodného obohacení dobře
možné, má prodávající právo na peněžitou náhradu ve výši obvyklé ceny.

 

III. Práva a povinnosti smluvních stran

 

1. Prodávající je povinen doručit produkt nejpozději do 30 dnů od připsání celé kupní ceny na účet
prodávajícího, to neplatí, jestliže je u jednotlivého produktu specifikována jiná lhůta pro doručení
a tuto kupující akceptuje, nebo se jedná o doručení zboží na dobírku. Prodávající může odložit
termín dodání zboží, vznikne-li podezření, že při dosavadním nákupu zboží prodávajícímu došlo
k porušení obchodních podmínek či jiných právní předpisů. Prodávající si v tomto případě rovněž
může vyžádat od kupujícího více osobních údajů za účelem potvrzení a upřesnění jeho identifikace.
Digitální produkt se považuje za dodaný kupujícímu doručením na e-mailovou adresu
či na telefonní číslo poskytnuté kupujícím.

 

2. Kupující je povinen objednaný produkt převzít. Kupující je povinen chránit své přístupové údaje
k registračnímu servisu e-shopu před zneužitím třetí osobou a ani je třetí osobě nesdělovat.
Prodávající nezodpovídá za zneužití přístupových údajů k registračním servisu e-shopu a kupující
se po prodávajícím nemůže dožadovat jakékoliv vzniklé škody.

 

3. Kupující bere na vědomí, že u zboží, představovaných digitálními kupóny je poskytnutí odkazu ke
stažení instalačních souborů jednorázové a propojené s jeho uživatelským účtem. Kupující je
povinen provést zálohu svých dat, neučiní-li tak, přichází o možnost stáhnout instalační soubor
znovu. Prodávající není v žádném případě povinen znovu poskytovat nový digitální kupón.

 

4. Kupující je povinen se detailně seznámit s kupovaným produktem, dále pak s jeho aplikací, pro
kterou je produkt určen. Kupující je povinen se seznámit s regionální lokalizací jakož i místní a
časovou použitelností produktu.

 

5. Kupující bere na vědomí, že prodávající nezodpovídá za jakékoliv jednání třetích stran vůči
kupujícímu a ani mezi jednotlivými kupujícími či třetími stranami navzájem. Uvedené znamená,
že prodávající není v žádném případě zodpovědný za jednání třetích stran vůči kupujícímu, zejména
pak ve vztahu k případnému jednání, které ohrožuje či jakkoliv manipuluje s osobními a platebními
údaji a prostředky kupujícího. Prodávající není povinen a ani není schopen ověřovat identitu
kupujícího nad rámec jeho zákonem stanovených povinností. Současně prodávající není ani
schopen prověřovat, zdali užité platební metody a prostředky jsou skutečně kupujícího či jsou
oprávněně využity.

 

6. Kupující je povinen uvést pravdivé údaje o své osobě, zejména pak dodací adresu, číslo telefonu a
e-mailovou adresu. Jestliže kupující uvede lživé či nesprávné informace, nebude na ně brán zřetel
při pozdějších reklamacích.

 

IV. Platební metody a způsob doručení

 


1. Prodávající se uzavřením kupní smlouvy zavazuje, že odevzdá produkt či poskytne digitální obsah
kupujícímu a umožní mu k produktu nabýt vlastnického práva. Na straně druhé se kupující
zavazuje, že produkt převezme a zaplatí prodávajícímu kupní cenu.

 

2. Prodávající si vyhrazuje vlastnické právo k produktu, kde vlastnické právo přechází na kupujícího
až úplným zaplacením kupní ceny za produkt.

 

3. Prodávající se zavazuje odevzdat produkt, včetně příslušných dokladů vztahujících se k produktu,
způsobem a na místě určeném kupujícím v rámci objednávky. Prodávající splní tuto povinnost tím,
že uvedeným způsobem umožní kupujícímu nakládat s věcí v místě plnění a včas mu tuto
skutečnost oznámí.

 

4. Produkt je doručen kupujícímu, jenž je podnikatel v okamžiku, kdy prodávající odevzdá věc
dopravci k přepravě. Kupujícímu, jenž je spotřebitel odevzdává prodávající produkt v okamžiku,
kdy je kupujícímu – spotřebiteli produkt předán přepravcem.


5. Je-li produkt digitálním obsahem, považuje se produkt za odevzdaný okamžikem, kdy prodávající
doručí e-mailovou zprávu kupujícímu s odkazem ke stažení digitálního obsahu.

 

6. Kupující, který kupuje produkt, jenž je z povahy věci digitálním obsahem, volbou dodání produktu
uděluje prodávajícímu plnou moc k porušení obalu produktu, který je následně kupujícímu zaslán
elektronicky způsobem uvedeným v těchto VOP.

 

7. Kupující má možnost uhradit celkovou částku kupní ceny za produkt pomocí bankovního převodu
(běžný a rychlý), platební kartou (online), na dobírku v hotovosti či platební kartou, a to
poukázáním celkové částky na účet prodávajícího pod příslušným variabilním symbolem, který
platbu identifikuje, popřípadě oproti dokladu v hotovosti, je-li zboží doručováno na dobírku. Kupní
cena produktu je považována za zaplacenou v okamžiku zpracování transakce za účelem úhrady
celé kupní částky prodávajícímu.

 

8. Není-li zde specifického požadavku kupujícího ohledně balení zboží, zabalí prodávající produkt
podle zvyklostí pro daný kategorii produktů; nejsou-li, pak způsobem přiměřeným pro uchování
produktu a jeho ochranu. Obdobně se uplatní tato pravidla i pro volbu způsoby přepravy produktu.

 

9. Prodávající si vyhrazuje právo odeslat produkt kupujícímu, který si v rámci jedné objednávky
a/nebo jednoho dne objednal produkty za celkovou hodnotu přesahující 20.000, -Kč včetně DPH,
až po úplné úhradě celkové kupní ceny. Po uhrazení celé kupní ceny provede prodávající dodání
produktu způsobem stanoveným kupujícím v rámci objednávky.

 

10. Platební metody jsou napojeny na platební brány, které poskytují zabezpečenou technologii
přijímání platebních karet a online bankovních převodů. Čísla platebních karet, kreditních karet
a hesla k elektronickému bankovnictví jsou zadávány pomocí zabezpečeného a důvěryhodného
kanálu společnosti provozující platební bránu a prodávající je nijak nezpracovává ani neuchovává.

 

11. Ceny produktů jsou prezentovány včetně příslušné sazby daně z přidané hodnoty (DPH)
a souvisejících poplatků, vyjma nákladů na doručení produktů, které jsou specifikovány kupujícím
v rámci volby způsobu dodání produktu v průběhu objednávky. Prodávající nepožaduje žádné
poplatky v závislosti na způsobu platby, vyjma doběrečného, pokud je aplikovatelné.

 

12. Číslo účtu prodávajícího, na který má být poukázána kupní cena za zakoupený produkt je 43-
6428450237/0100 Účet je vedený u Komerční banka a.s.

 

V. Právo na odstoupení od smlouvy spotřebitelem

 

1. Kupující, který je spotřebitelem ve smyslu § 419 OZ (dále jen „spotřebitel“) má v souladu s § 1829
OZ právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů. Uvedená lhůta je počítána od
okamžiku převzetí produktu. Je-li předmětem kupní smlouvy oddání několika druhů zboží či jeho
dodání na části, počíná lhůta běžet převzetím poslední dodávky produktu.

 

2. Dále je kupující, který je spotřebitelem, má právo odstoupit ve lhůtě 90 dní, pokud byl ze strany
Prodávajícího vystaven tzv. nekalým obchodním praktikám. K nekalým obchodním praktikám více
např. na : https://www.coi.cz/faq/nekale-obchodni-praktiky/

 

3. Kupující spotřebitel, jehož právo bylo nekalou obchodní praktikou dotčeno, může vedle nároků
plynoucích z občanského zákoníku odstoupit od smlouvy ve lhůtě 90 dnů ode dne uzavření
smlouvy, nebo požadovat přiměřené snížení ceny v rozsahu odpovídajícím povaze a závažnosti
nekalé obchodní praktiky.


4. Kupující spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy podle předchozího odstavce, prokáže-li
Prodávající, že je to s ohledem na předmět smlouvy, povahu a závažnost nekalé obchodní praktiky
nepřiměřené.

 

5. Odstoupení od kupní smlouvy musí být provedeno ve shora uvedené zákonné lhůtě. Spotřebitel
v odstoupení od smlouvy uvede, že odstupuje od smlouvy, zároveň uvede číslo objednávky, datum
nákupu a číslo účtu pro vrácení peněz.

 

6. Pro odstoupení od smlouvy může spotřebitel též využít vzorový formulář, který je poskytován
prodávajícím. Tento formulář tvoří přílohu těchto obchodních podmínek. Současně může kupující – spotřebitel využít internetového rozhraní pro odstoupení dostupného na:
https://www.velkoobchod-prikryl.cz/vraceni-zbozi/

 

7. Odstoupení od smlouvy může být doručeno písemně na adresu prodávajícího:
a. Auto Moto Přikryl s.r.o.,
Malenovice 416
739 11 Malenovice

 

8. Odstoupení je možno učinit i elektronicky na e-mailovou adresu prodávajícího:
info@eurotrail.cz

 

9. Kupující spotřebitel by měl produkt vrátit úplný, tj. včetně veškerého dodaného příslušenství,
s kompletní dokumentací, nepoškozený, čistý a pokud možno včetně originálního obalu, ve stavu
a hodnotě, v jakém produkt převzal.

 

10. Pokud se jedná o spotřební produkt (např. kosmetika, drogistické výrobky apod.), pak lze od
smlouvy odstoupit, pouze pokud kupující, jenž je spotřebitelem, dodá produkt nepoškozený a
nepoužitý v neporušeném originálním balení.

 

11. V případě, že spotřebitel odstoupí dle výše uvedených podmínek, je prodávající povinen vrátit
přijaté finanční prostředky, ve výši uhrazené ze strany kupujícího, nenastane-li okolnost kdy na
vráceném produktu jsou zjevné známky opotřebení nad rámec běžného opotřebení nezbytného
pro to, aby se kupující s produktem seznámil a odzkoušel jeho vhodnost. Platba bude kupujícímu
vrácena do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, nikoliv však dříve, než je mu produkt, od
jehož kupní smlouvy je odstupováno, doručen.

 

12. Spotřebitel bere na vědomí, že v souladu s ustanovením § 1837 OZ, nemá právo na odstoupení od
smlouvy dle výše uvedeného u dodání digitálního obsahu, pokud tento obsah nebyl dodán na
hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele s takovýmto
způsobem doručení. Shora uvedené znamená, že pokud spotřebitel souhlasí se zpřístupněním
digitálního obsahu v průběhu prvních 14 dní od uzavření kupní smlouvy, pak právo na odstoupení
okamžikem zpřístupnění zaniká.

 

13. Odstoupí-li kupující jenž je spotřebitelem od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté
peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než je mu ze strany spotřebitele produkt předán nebo je mu
důvěryhodně prokázáno, že produkt byl odeslán. Kupující spotřebitel je povinen vrátit
prodávajícímu produkt bez zbytečného odkladu po odstoupení od smlouvy, nejpozději však do 14
dnů od učinění tohoto odstoupení.

 

14. Spotřebitel bere na vědomí, že v případě digitální distribuce produktů má možnost odstoupit od
smlouvy pouze v případě, že mu ještě nebylo dodáno plnění. Dodání v podobě doručení produktu
do sféry spotřebitele (tj. na jeho e-mail nebo na cloudové uložiště) se považuje za porušení obalu
zboží a spotřebitel bere na vědomí, že mu tak zaniká jeho právo na odstoupení od smlouvy. Tímto
však spotřebiteli nezaniká právo na reklamaci zakoupeného zboží v případě nefunkčnosti zaslaného
produktu.

 

15. Kupující, jenž je podnikatelem, jakož i v ostatních případech, kdy se nejedná o kupujícího
spotřebitele, právo na odstoupení shora uvedeným způsobem nevzniká. Uvedené však nemá vliv
na případné odstoupení kupujícím podnikatelem z jiných zákonných důvodů.

 

VI. Práva a povinnosti z vadného plnění

 

1.Prodávající odpovídá kupujícímu, že produkt při doručení nemá vady. Zejména pak odpovídá za
to, že v době, kdy kupující produkt převzal:
a) má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající
nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu produktu,
b) se produkt hodí k účelu, který prodávající uvádí nebo ke kterému se produkt tohoto druhu
obvykle používá,
c) produkt odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost
nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je produkt v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
e) vyhovuje požadavkům právních předpisů
f) produkt má veškeré doklady nezbytné k jeho užívání nebo jež jsou požadovány příslušnými
zákonnými předpisy

 

2. Projeví-li se vada v průběhu 12 měsíců od převzetí, má se za to, že produkt byl vadný již při
převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době
dvaceti čtyř měsíců od převzetí, není-li uvedeno jinak, to se však netýká:
a. u produktu prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána;
b. na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním;
c. u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při
převzetí kupujícím; nebo
d. vyplývá-li to z povahy věci;
e. u spotřebního zboží je kupující oprávněn uplatnit právo z vady do dvaceti čtyř měsíců, není-li však na zboží uvedené datum spotřeby, v takovém případě se lhůta zkracuje pouze do data vyznačeného na obalu zboží.

 

3. Kupující je povinen se seznámit s produktem ihned po jeho převzetí – přechodu nebezpečí škody
na produktu. Zároveň, v případě zjištění vad, musí oznámit vadu prodávajícímu včas, neučiní-li tak,
bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, právo z
vadného plnění mu nepřísluší. Jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž – tzn. nebyla-li vada oznámena
bez zbytečného odkladu poté, co ji kupující mohl při dostatečné péči zjistit, vždy však nejpozději
do dvou let po převzetí produktu.

 

4. Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení nebo nedodržení návodu
k použití.

 

5. Právo kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má věc při přechodu nebezpečí škody na
kupujícího, byť se projeví až později. Právo kupujícího založí i později vzniklá vada, kterou
prodávající způsobil porušením své povinnosti.

 

6. Nebezpečí škody přechází na kupujícího převzetím věci. Totožné se uplatní i v případech, kdy si
kupující produkt nepřevezme, ač mu prodávající umožnil s produktem nakládat.

 

7. Škoda na věci, vzniklá po přechodu nebezpečí škody na věci na kupujícího, nemá vliv na jeho
povinnost zaplatit kupní cenu, ledaže prodávající škodu způsobil porušením své povinnosti.

 

8. Prodlením strany s převzetím věci vzniká druhé straně právo věc po předchozím upozornění na
účet prodlévajícího vhodným způsobem prodat poté, co prodlévajícímu poskytla dodatečnou
přiměřenou lhůtu k převzetí. To platí i tehdy, prodlévá-li strana s placením, kterým je předání věci
podmíněno.

 

9. Porušení smlouvy je rozlišováno na:
a. Podstatné porušení
b. Nepodstatné porušení

 

10. Při podstatném porušení má kupující nárok na:

a. odstranění vady dodáním nového produktu bez vady anebo dodáním chybějící části
produktu, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud se vada týká pouze
jednotlivé části produktu, může kupující požadovat jen výměnu této vadné části; není-li to
možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné,
zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné
odstranění vady;
b. na odstranění vady opravou produktu;
c. na přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo
d. na odstoupení od smlouvy.

 

11. V případě odstoupení ze smlouvy, může kupující využít formulář pro odstoupení, který je součástí
těchto obchodních podmínek jako Příloha č. 1 VOP.

 

12. Při nepodstatném porušení kupní smlouvy, má kupující právo na odstranění vady, nebo na
přiměřenou slevu z kupní ceny.

 

13. Právo na dodání nového produktu, nebo výměnu součásti má kupující i v případě takzvané
neodstranitelné vady, tedy pokud nemůže produkt řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po
opravě nebo pro větší počet vad (alespoň 3 vady). V takovém případě má kupující, který je
spotřebitelem, právo od smlouvy odstoupit.

 

14. Pokud kupující využije práva na dodání nové věci, je povinen vrátit prodávajícímu původní produkt,
a to včetně veškerého dodaného příslušenství. Náklady spojené s vrácením nese prodávající.

 

15. Do okamžiku, než kupující uplatní právo na slevu z kupní ceny nebo opravu produktu, může
prodávající dodat to, co chybí anebo odstranit právní vadu. Faktické vady produktu může
prodávající dle své vlastní volby odstranit buď opravou produktu anebo dodáním nového produktu.

 

16. Neodstraní-li prodávající vadu produktu včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může kupující
požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže
kupující nadále měnit bez předchozího souhlasu prodávajícího.

 

17. Má-li produkt vadu, z níž je prodávající zavázán a jedná-li se o věc prodávanou za nižší cenu nebo
o věc použitou, má kupující místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu.

 

18. Kupující je povinen uplatnit reklamaci (práva z vadného plnění) u prodávajícího nebo osoby určené
k opravě (výměně) bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Učiní-li tak písemně nebo
elektronicky, měl by uvést své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení
reklamace. Formulář je dostupný zde: 

https://www.velkoobchod-prikryl.cz/reklamace-zbozi/

 

19. Kupující je vyjma formuláře oprávněn učinit reklamaci i písemně, kde formulář pro uplatnění práv
z vadného plnění tvoří Přílohu č. 2 těchto VOP.

 

20. Kupující je povinen společně s uplatněním reklamace zaslat produkt, a to v původním obalu, jestliže
produkt nějaký obal má.

 

21. Při reklamaci elektrosoučástek je kupující společně s reklamovaným produktem povinen zaslat
i výpis z diagnostiky. Bez doložení výpisu nelze započíst s řešením reklamačního procesu. Pokud
i přes výzvu ze strany prodávajícího nebude tato doložena, nebude možné posoudit reklamaci jako
oprávněnou.

 

22. Prodávající se zavazuje písemně informovat kupujícího o způsobu řešení reklamace
do 30 pracovních dnů od obdržení uplatnění reklamace. V souladu se zákonem č. 634/1992 Sb.,
zákon o ochraně spotřebitele (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“) je lhůta na vyřízení reklamace
stanovena na 30 dní, nedohodnou-li se kupující a prodávající v konkrétním případě jinak. Kupující
bude vyrozuměn písemně o způsobu vyřízení reklamace, typicky na emailovou adresu, na níž
je kupující u prodávající registrován, či na tu adresu ze které s prodávajícím komunikoval.

 

23. Odpovědnost za vady produktu se nevztahuje na vady způsobené třetími stranami. Dále se pak
nevztahuje na neodborné použití či instalací produktu. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží,
pokud kupující před převzetím produktu věděl, že má vadu, anebo pokud kupující vadu sám
způsobil. Totéž se uplatní i v případech, kdy je produkt prodáván z důvodů těchto vad za
zvýhodněnou cenu. Obdobně pak i u produktů, které jsou prodávány za zvýhodněnou cenu,
protože produkt byl již rozbaleno či sloužil pro výstavní/marketingové účely.

 

24. Kupující bere na vědomí skutečnost, že jsou-li společně se zbožím poskytovány dárky, je možné
uplatnit právo z vady pouze u zboží které bylo předmětem kupní smlouvy, ale nikoliv u dárků
společně se zbožím poskytnutých. U těchto dárků smí kupující, jako spotřebitel uplatnit práva z
vadného plnění pouze do 14 dnů ode dne převzetí zboží. Kupující – podnikatel není oprávněn u
dárků uplatnit práva z vadného plnění.

 

VII. Záruka za jakost a životnost

 

1. Pokud prodávající u některého produktu nabízí záruku za jakost, pak se zavazuje, že produkt bude
po určitou dobu způsobilý k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tyto
účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu nebo v reklamě. Záruka
může být poskytnuta i na jednotlivou součást produktu.

 

2. Jako doklad o záruce vystavuje prodávající ke každému zakoupenému zboží doklad o zakoupení
(faktura) se zákonem uvedenými údaji, které jsou zapotřebí pro uplatnění záruky.

 

3. Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím, tj. dnem
uvedeném na dokladu o zakoupení či na záručním listě. Takováto lhůta činí:
a.  u nového (včetně rozbaleného) zboží 24 měsíců;
b. u zánovního zboží 12 měsíců (zánovním zbožím se rozumí užívané zboží, které následně
prošlo kontrolou našich odborníků a které je takto označeno);
c. u zboží použitého 12 měsíců (použitým zbožím se rozumí takto označené zboží, které je
použité či servisované bez vady, přičemž kompletnost balení nebrání plnému užívání
výrobku).
d. U spotřebního zboží (např. kosmetika, drogistické výrobky apod.) je kupující oprávněn
uplatnit právo z vady do dvaceti čtyř (24) měsíců, není-li však na zboží uvedené datum
spotřeby, v takovém případě se lhůta zkracuje pouze do data vyznačeného na obalu zboží.

 

4. Pro kupujícího podnikatele může být lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění upravena odlišně,
je-li to u daného typu zboží výslovně uvedeno, takto uvedená lhůta má přednost. Záruční lhůta je
v takovémto případě vyznačena odlišně (typicky označením IČ varianty lhůty u specifikace délky
záruky produktu).

 

5. Lhůta končí dnem, který se číselným označením shoduje se dnem, kdy započala a o příslušný počet
měsíců či let později.

 

6. Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí záruka za jakost, zaniknou, nebyla-li uplatněna
v uvedené době.

 

7. V případě vyřízení reklamace formou výměny zboží neběží nová lhůta, rozhodující je lhůta začínající
běžet dnem převzetí zboží kupujícím.

 

8. Je-li předmětem koupě produkt, který je spotřebním materiálem anebo je-li tento materiál součástí
zakoupeného produktu, použije se životnost místo záruky za jakost. Životnost může být uvedena
časově, v počtu použití či jinak obdobně specifikovaná.

 

9. U produktu může být uvedeno více než jedna podmínek životností. K úspěšnému uplatnění práv
z vadného plnění je nutné dodržet všechny uváděné podmínky kumulativně.

 

10. Právo kupujícího uplatnit práva z vadného plnění v zákonné záruční lhůtě životností produktů není
dotčeno. Kupující však musí přihlížet k výše uvedeným skutečnostem, neboť záruka se nevztahuje
na opotřebení způsobené obvyklým užíváním věci a nelze ji tak zaměňovat se životností výrobku.

 

11. Životnost produktů představuje náchylnost k opotřebení způsobené obvyklým užíváním. Pokud je
produkt užíván déle, než je obvyklá životnost, je pravděpodobné, že vzniknuvší vada je důsledkem
běžného opotřebení, avšak není vyloučeno, že se skutečně jedná o záruční vadu.

 

VIII. Řešení sporů mezi smluvními stranami

 

1. Spory mezi smluvními stranami se strany zavazují řešit přednostně mimosoudně. Mimosoudní
vyrovnání sporu lze provést prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz na webové stránce
www.vasestiznosti.cz.

 

2. V případě sporu mezi spotřebitelem a prodávajícím může spotřebitel využít též možnosti
mimosoudního řešení sporu. V takovém případě může spotřebitel kontaktovat subjekt
mimosoudního řešení sporu, kterým je Česká obchodní inspekce ( http://www.coi.cz )
a postupovat dle pravidel tam uvedených. Více informací o mimosoudním řešení sporů lze nalézt
též na stránkách České obchodní inspekce.

 

3. Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh spotřebitele, a to pouze
v případě, že se spor nepodařilo s prodávajícím vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku
ode dne, kdy spotřebitel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.

 

4. Tento postup není mediací dle zákona o mediaci (č. 202/2012 Sb.) ani rozhodčím řízením podle
zákona o rozhodčím řízením a výkonu rozhodčích nálezů (č. 216/1994 Sb.) a jeho využitím není
dotčeno oprávnění stran obrátit se se svým nárokem na Českou obchodní inspekci či na soud.

 

IX. Kontaktní osoby a kontaktní údaje

 

1. Prodávající určuje kontaktní adresu pro řešení případných práv z vadného plnění či odstoupení od
smlouvy:
a. Oskar Přikryl - info@velkoobchod-prikryl.cz tel. 777 878 238, Malenovice 416, 739 11
Malenovice

 

X. Evidence tržeb

 

1. Podle zákona č. 112/2016 Sb., o evidenci tržeb (dále jen „zákon o evidenci tržeb“), je prodávající
povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně
on-line; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

 

2. Prodávající vystavuje účtenky dle zákona o evidenci tržeb v elektronické podobě zasílané e-mailem
či v papírové podobě v závislosti na zvolené platební metodě a způsobu přepravy.

 

XII. Recenze produktů a jejich ověřování

 

1. Prodávající neuvádí zákaznické recenze nabízených produktů ani e-shopu samotného, nekontroluje
obsah recenzí a neověřuje jejich původ či pravost.

 

XIII. Uvádění cen a slev

 

1. Původní cena (na webu typicky vyobrazena v rámci informování o slevě jako přeškrtnutá) znamená
nejnižší cenu za posledních 30 dní před zlevněním, za niž předmětné zboží/službu/licenci (dále jen
“Zboží”) Prodávající nabízel na svém e-shopu. Do výpočtu původní ceny se nezohledňují
individuální cenová zvýhodnění a cenová zvýhodnění, která nejsou zahrnuta přímo v aktuální
prodejní ceně daného Zboží (tj. nejsou poskytována automaticky a plošně jako např. slevové kódy).
Takto vypočtená původní cena zůstává v platnosti i v případě, kdy je Zboží zlevňováno postupně
několikrát v kratším časovém horizontu, maximálně však po dobu 90 dní.

 

XIV. Sdělení Kupujícím spotřebitelům

 

1. Prodávající Kupujícímu spotřebiteli sděluje, že
- náklady na prostředky komunikace na dálku se neliší od základní sazby (v příp. internetového i
telefonického připojení dle podmínek operátora Kupujícího, Prodávající si neúčtuje žádné další
poplatky, to se netýká příp. smluvní přepravy);
- Prodávající požaduje úhradu kupní ceny před převzetím plnění Kupujícím od Prodávajícího,
příp. povinnost zaplatit zálohu nebo obdobnou platbu se týká požadavků Kupujícího na
poskytnutí specifických služeb, jsou-li vyžadovány a poskytovány;
- Prodávající neuzavírá smlouvy, jejímž předmětem je opakované plnění, pokud takové smlouvy
zprostředkovává, nejkratší dobu, po kterou bude smlouva strany zavazovat, sděluje
poskytovatel daného plnění, včetně údajů o ceně, nebo způsobu jejího určení za jedno
zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná;
- v případě licenčních smluv uzavíraných na dobu neurčitou, je cena licence sjednána za celou
dobu poskytování licence, není-li uvedeno jinak;
- ceny zboží a služeb jsou na webu provozovaném Prodávajícím uváděny včetně i bez DPH,
včetně veškerých poplatků stanovených zákonem, nicméně náklady na dodání zboží nebo
služby se liší podle zvolené metody a poskytovatele dopravy a způsobu úhrady objednávky;
- v případě odstoupení od smlouvy nese Kupující spotřebitel náklady spojené s vrácením zboží
Prodávajícímu, a jde-li o smlouvu uzavřenou prostřednictvím prostředku komunikace na dálku,
náklady za vrácení zboží, jestliže toto zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou
poštovní cestou;
- Kupující spotřebitel má povinnosti uhradit poměrnou část ceny v případě odstoupení od
smlouvy, jejímž předmětem je poskytování služeb a jejichž plnění již začalo;

 

XV. Závěrečná ustanovení

 

1. Vztahy a případně spory, které vzniknou na základě kupní smlouvy, budou řešeny výhradně podle
práva České republiky a budou řešeny příslušnými soudy České republiky.

 

2. Kupní smlouva je uzavírána v českém jazyce. Pokud vznikne pro potřebu kupujícího překlad kupní
smlouvy či obchodních podmínek do cizího jazyka, platí, že v případě interpretačního sporu
o výklad pojmů platí výklad smlouvy o obchodních podmínek v českém jazyce.

 

3. Stane-li se některé ustanovení těchto obchodních podmínek neplatné či neúčinné, nedotýká se to
ostatních ustanoveních obchodní podmínek, která zůstávají platná a účinná.

 

4. Tyto obchodní podmínky včetně všech jejich součástí jsou platné a účinné od okamžiku jejich
zveřejnění na e-shopu. Prodávající si vyhrazuje právo na úpravu či změnu obchodních podmínek,
a to i bez předchozího upozornění. Podmínky jsou vždy závazné okamžikem jejich zveřejnění na
e-shopu. Nová znění ruší předchozí znění obchodních podmínek včetně všech jejích součástí,
přičemž jsou k dispozici elektronicky na https://www.velkoobchod-prikryl.cz

 

Zveřejněno dne 6. 1. 2025

 

 


Příloha č. 1

 

Vzorový formulář pro odstoupení spotřebitelem

 

Formulář na odstoupení od smlouvy

 

Auto Moto Přikryl s.r.o.,
IČO 286 13 422
MALENOVICE 416, 739 11 Malenovice

 

Tímto odstupuji v souladu s § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, od smlouvy
č………………………………, a to ve vztahu k následujícímu zboží:

 

a)
b)
c)
d)

 

 

Číslo objednávky:
Objednáno dne:
Jméno a příjmení spotřebitele:
Adresa spotřebitele:
Telefon:
Email:
Číslo účtu spotřebitele:

 

Podpis spotřebitele:
Datum:

 


Příloha č. 2

 

Vzorový formulář pro uplatnění práv z vadného plnění

 

Reklamační formulář

 

Auto Moto Přikryl s.r.o.,
IČO 286 13 422
MALENOVICE 416, 739 11 Malenovice

 

Číslo objednávky:
Objednáno dne:
Jméno a příjmení:
Telefon:
Email:
Adresa:
Číslo účtu:
Označení zboží:
Popis závady:………………………………… ………………………………… …………………………………

 


Preferovaný způsob řešení reklamace:
a) oprava
b) výměna
c) sleva
d) odstoupení od smlouvy

 

Podpis:
Datum: